Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Aerobik

Popis

 

Jedná se o kondiční cvičení při hudbě, zaměřuje se na zvýšení úrovně vytrvalosti a výkonnosti. Při aerobiku zapojujeme do činnosti především velké svalové skupiny, čímž pozitivně ovlivňujeme především oběhový srdečně cévní systém. Cvičením aerobiku rozvíjíme pohybové dovednosti, mezi které patří koordinace pohybů, pohybová paměť nebo prostorová orientace. Aerobik rovněž příznivě působí na rozvoj pohybových schopností, jakými jsou síla, obratnost a především vytrvalost. Pozitivně působí i na psychiku.


Frekvence

 

Platí, že pro posílení kondice a zlepšení zdravotního stavu je vhodné jedno cvičení doplněné svižnou chůzí alespoň 2x týdně. Základem všech forem aerobiku je cvičení se středně vysokou intenzitou bez kyslíkového dluhu – aerobní trénink.


Tip

  • V současné době máme na výběr širokou škálu různých forem aerobiku. V některých hodinách si zatančíte, jiné se podobají bojovým sportům, často se používá speciální náčiní, jakými jsou různé druhy balónů, posilovacích gum nebo schůdků (tzv. stepů) – ty ale nejsou vhodné pro lidi s větší nadváhou nebo bolestmi kloubů.
  • Budete-li se rozhodovat, na které hodiny aerobiku začít chodit, zjistěte si s ohledem na svůj věk, zdravotní stav a pokročilost ve cvičení, o jakou formu aerobiku se jedná a komu je určena. Popřípadě se poraďte s lékařem nebo s cvičitelem, který druh aerobiku by vám doporučil.
  • Většina aerobikových lekcí je ovšem nevhodná pro lidi s nadváhou, neboť dochází k velkým otřesům.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce