Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Bosu, bosu, bosu!

Jedná se o relativně nové cvičení, které bylo původně vyvinuto pro účely rehabilitace. Název BOSU vychází ze zkratky slov „Both sides up“, což v češtině znamená „obě strany nahoru“. K cvičení se používá pomůcka připomínající „polomíč“ zvaná BOSU Balance Trainer. Z jedné strany je plochý a pevný, z druhé strany vypouklý.

Proč BOSU doporučujeme?

BOSU dopomáhá ke kompletnímu zpevnění svalů, zdravému držení těla a získání dobré fyzické kondice. Má také pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tukových zásob. Cvičení se skládá z široké škály rehabilitačních, balančních a posilovacích cviků, při kterých zapojujete jak vědomé, tak i hluboké kosterní svaly, jež zajišťují správné držení těla. Pokud jsou ochablé, mohou vám způsobit bolesti zad a kloubů.

Kdo může BOSU cvičit?

BOSU může cvičit v podstatě každý. Je vhodný pro muže i ženy každého věku, mohou ho cvičit lidé v pohodlí domova, stejně tak i vrcholoví sportovci. Při odborném dohledu a v rozumné míře ho mohou cvičit i těhotné ženy, neboť toto cvičení posiluje také oblast pánevního dna.

BOSU třikrát jinak

Cvičení BOSU se dá rozdělit do tří základních tréninkových programů.

Kardio trénink se cvičí při vyšší tepové frekvenci a je nejlepší pro spalování tuků.

Posilovací trénink se zaměřuje na zpevnění a posílení svalů.

K uvolnění a protažení všech svalů slouží rehabilitační trénink.

TIP: Pravidelné a správné cvičení BOSU vám pomůže zbavit se bolesti zad a šíje.

Mohlo by Vás zajímat

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!

Míša (22.03.2012):

Bylo by pro mne vhodné toto cvičení, pokud špatně udržím rovnováhu? Děkuji.

odpovídá (12.04.2012):

Odpovídá: Mgr. Jan Větrovský

Dobrý den Míšo. Cvičení na balančních plochách, kam určitě BOSU řadíme, je vhodné pro nácvik stabilizace a trénink rovnováhy. Vždy je, ale potřeba začít pod odborným dohledem – ideálně individuální lekce – abyste si osvojila správné návyky cvičení na těchto pomůckách, a teprve časem se můžete pustit i do skupinových lekcí. Také by určitě bylo dobré zjistit příčinu vašich problémů se stabilitou (nedostatečná aktivita zodpovědných svalů, porucha vestibulárního aparátu a jiné.)



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce