Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Cyklistika

Popis

 

Stejně jako jiné aktivity má cyklistika svá pravidla. Jsou jimi intenzita, frekvence a doba jízdy – nejdůležitějším faktorem je právě intenzita. Příliš vysoká intenzita může vést až ke zranění. Riziko zranění zároveň stoupá s věkem a dobou, po kterou člověk nebyl fyzicky aktivní. Naopak příliš nízká intenzita je neefektivní, v těle nedochází ke změnám, které bychom od pohybové aktivity očekávali. Lidé, kteří nedosáhli výsledků z důvodu příliš nízké intenzity zatížení, jsou zklamáni a ztrácejí důvěru ke sportu a pohybovou aktivitu považují za neúčinnou.

Cyklistika je všeobecně uváděna jako jedna z vhodných a doporučovaných pohybových aktivit pro lidi s obezitou a nadváhou. Pozor jen na správnou „techniku“ posedu a nastavení trupu – abychom zbytečně nepřetěžovali svaly trupu a ramen (krku).


Frekvence

 

Frekvence se udává 3 až 5x týdně. Optimální je provozovat cyklistiku obden, a to z důvodu dostatečné regenerace organismu. Doba trvání záleží na intenzitě, ale optimální rozpětí je 30 až 45 minut. Tento údaj je tzv. čistého času, je třeba přičíst ještě 10 minut na zahřátí a 10 minut na závěrečnou relaxaci organismu.


Tip

  • Pokud máte pocit, že vás cyklistika nebude bavit, zkuste to vymyslet trochu jinak. Udělejte si rodinný výlet na kole, dnes je k dispozici řada cyklotras. Pořád uděláte něco pro své zdraví a užijete si společný den s rodinou.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce