Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Jogalates

Popis

Jogalates je metodika, která se rozvíjí v posledních dvou desetiletích nezávisle na sobě v několika Pilates a Jóga centrech v Austrálii, USA, Německu nebo Velké Británii.

Jogalates neboli Jóga & Pilates propojuje silovější cvičení Pilates s pozicemi a principy Jógy. Vzniká tak zdravé a bezpečné cvičení, vhodné zejména jako prevence civilizačních bolestí páteře, vyrovnávající svalové dysbalance vzniklé jednostranným přetěžováním. Jogalates - pozice psa

Jogalates se hodí pro ty, pro které je klasická Jóga příliš extrémní, například protože mají hypermobilitu (zvýšenou pružnost vazivových tkání).  Jogalates si ponechává výhodu Jógy v procvičení plného pohybu ve všech kloubech a zároveň výhodu Pilatesova cvičení, které umí výborně posílit břišní svaly.

Jogalates se cvičí naboso na podložce s využitím nejrůznějších pomůcek, které pomáhají pozice zaujmout správně nebo naopak ztěžují jejich provedení tak, aby se patřičné svaly co nejvíce posílily. Hlavní důraz je kladen na ideální zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře, což je souhra hlubších vrstev svalů (zejména břišních a zádových) a na celkové protažení a narovnání.

Jogalates má i pozitivní psychický náboj, člověk se zde koncentruje pouze sám na sebe a na to, aby daný cvik zvládl a běžný denní šum myšlenek a starostí alespoň na chvíli ustává. Postupně se člověk naučí stát a sedět rovně i v normálním životě, vnímat lépe své tělo a jeho napětí nebo uvolněnost.
Cvičení se nedoporučuje v těhotenství a při výraznějších problémech s vysokým tlakem krve.

Sestava cviků Jogalates rozhýbává páteř do všech směrů, podporuje správné držení zad a buduje silné a zároveň pružné tělo, je tedy vhodná zejména při sedavém typu zaměstnání, nebo naopak jako kompenzace po aktivních sportovních aktivitách.

Autor: Ivana Jungová, studio Yogata

Zdroj obrázku: Studio Yogata

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce