Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Míčové hry

Popis

 

Míčové hry jsou kombinací cyklických (stále se opakujících pohybů - běh, chůze) a acyklických pohybů (skoky, přihrávky). V průběhu hry jsou pohyby prováděny různou intenzitou v závislosti na herní situaci. Míčové hry jsou velmi atraktivní pro všechny věkové kategorie. Při jejich provozování se ale výrazně zatěžuje kloubní aparát, a to jak dolních končetin, tak i horních končetin. Je tedy potřeba tyto aktivity zvážit vzhledem ke svému zdravotnímu stavu. Dochází ke kombinaci anaerobních a aerobních krytí energetických potřeb, což nemusí být nejvýhodnější pro redukční tréninky.


Frekvence

 

Pokud se věnujete rekreačně některé z míčových her alespoň jednou týdně cca 45 až 90 minut, bude to mít příznivý vliv na vaše zdraví.


Tip

  • Z míčových her můžeme doporučit třeba plážový volejbal. Nekompaktní, písčitý povrch hřiště má vliv na tvar a stavbu nožní klenby, která se přizpůsobuje písčitému podkladu. Měkký písek dobře tlumí otřesy, nárazy i případné pády. Plážový volejbal nebo jen přehazovaná, popřípadě přehazovaná s ringo kroužky, je doporučovaná jako součást léčebné tělesné výchovy a jako vhodná pohybová aktivita pro obézní děti a mládež.
  • V poslední době je velmi oblíbený squash. Tato hra je sice vysoce energeticky náročná, ale je většinou anaerobního charakteru s převážnou mírou rychlých acyklických pohybů, které nejsou vhodné pro každého. Obzvláště by se jej měli vyvarovat lidé trpící nadváhou a obezitou.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce