Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Nordic walking

Popis

 

Nordic walking (severská chůze) je chůze se speciálními holemi. Díky opoře je vhodná pro všechny věkové kategorie i zdravotně oslabené jedince, osoby v rekonvalescenci, osoby s nadváhou a obezitou a je stále více doporučována lékaři a fyzioterapeuty. Nordic walking pomůže snížit hmotnost, zlepšit kondici a držení těla (a tedy zároveň ulevit od bolesti zad).

Na rozdíl od normální chůze dochází při nordic walkingu k zapojení svalů horních končetin a trupu. Do pohybu je tak zařazeno až 90 % svalů celého těla. Při opoře holí se současně mění nastavení paží a hrudníku, což má za následek snadnější aktivaci bránice. V neposlední řadě zmiňme skutečnost, že energetický výdej při chůzi s holemi je o cca 22 % vyšší než u běžné chůze.


Frekvence

Stejně jako u chůze bychom měli provozovat nordic walking optimálně 3x týdně, doba trvání by měla být od 20 do 45 minut (dobu uzpůsobte své současné kondici a případným zdravotním omezením). Postupně je dobré čas aktivity zvyšovat.


Tip

  • Před pravidelnou chůzí s holemi si nechte od instruktora vysvětlit a ukázat správnou techniku. Tato chůze se od běžné přece jen liší a je dobré se s ní nejprve seznámit.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce