Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Pilates

Popis

Pilates je populární forma cvičení nazvaná podle svého zakladatele J.H. Pilatese. Tato sestava více než 30 cviků se vyvinula v období kolem poloviny minulého století při jeho práci s pacienty a pak i s tanečníky. Cvičení je zaměřeno na posílení hlubokých břišních a zádových svalů, na aktivaci bránice a v neposlední řadě svalů pánevního dna.Pilates, pozice Criss Cross

Pilatesova sestava je ideální pro ty, kteří trpí bolestí ve spodní části zad, která souvisí se slabostí výše vyjmenovaných svalů. Takovýchto bolestí je v bedrech většina. Lze tedy říct, že je Pilates cvičení velmi univerzální.

Cvičí se na podložkách, většinou vleže, ale i v kleku nebo sedu a cvičení oživuje široká škála originálních Pilates pomůcek. Protože jsou Pilatesovy cviky velmi obtížné na správné provedení, je vhodné začít cvičit pod dohledem zkušených lektorů, aby si člověk sám neublížil. Pocity po cvičení musí být příjemné, v žádném případě člověk nesmí cítit bolest v dolní části zad.

Pilates je relativně silové cvičení, obvykle se nedoporučuje v období těhotenství, ale naopak právě posílením břicha i aktivací pánevního dna skvěle dostává tělo do formy po porodu. Při dobrém vedení může být Pilates prospěšný i při výhřezech plotének, které již nejsou akutní. Ale zejména je to preventivní cvičení, které pomáhá lépe si uvědomovat své tělo a vytvarovat ho do příjemné formy. Nelze říct, že by člověk samotným cvičením Pilates zhubl, ale formování těla je vidět i bez váhového úbytku.


Frekvence

 

Počítá se „svalovou pamětí“ 3 dnů, proto je vhodné cvičit 2x týdně.


Autor: Ivana Jungová, studio Yogata

Zdroj obrázku: Studio Yogata

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce