Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Spinning

Popis

 

Spinning je energeticky účinné skupinové cvičení za doprovodu hudby na stacionárním kole. Oproti klasické cyklistice je však fyzicky náročnější. Na spinningových strojích se pracuje pouze s odporem brzdy a nikoliv se setrvačností a hmotností těla (jako na klasickém kole), šlape se na něm trochu jinak.

Pokud se spinningem začínáte, je dobré se poradit s instruktorem a na tuto skutečnost ho upozornit. Dá vám základní rady, jak dobře cvičit, abyste dosáhli správného účinku a zcela se „neodbourali“.


Frekvence

Při spinningu se při vyšších rychlostech spalují cukry, vykonáváte anaerobní aktivitu. Zlepšujete tedy svoji kondici, ale není to zcela vhodná aktivita pro hubnutí.

Pokud chcete spinning využít k boji s nadváhou, domluvte se na tom s instruktorem. Měl by vám navrhnout individuální plán v nižším tempu, kdy vydržíte šlapat déle. Tuky se začnou spalovat cca po půl hodině.


Tip

  • Při spinningu nezapomínejte dostatečně pít. Na hodinový trénink si připravte alespoň litr vody, nejlépe čisté, neperlivé.
  • V některých fitness centrech nabízejí měřiče tepové hladiny, které vám napoví, jak rychle a s jakou intenzitou a zátěží musíte jet, abyste dodrželi svůj cvičební plán.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce