Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Užijte si zumbu, ale opatrně!

Zumbě propadla snad celá Česká republika, o čemž svědčí nejen stále rostoucí počet kurzů, ale i nadšených fanoušků. Pojďme se nyní podívat na to, pro koho je tento sport určen, co si u něj můžete užít, jestli je opravdu vhodný pro snižování kilogramů a na co si během tance dát pozor.

Jak vypadá lekce zumby?

Zumba nemá klasické kurzy ani úrovně pokročilosti, zájemci dochází na tzv. openclass – otevřené hodiny, které obvykle trvají 60 minut. Existují i zumba maratony, během kterých tančíte s přestávkami i celé dopoledne.

Zumba se převážně cvičí (tančí) na latinskoamerické rytmy (salsa, merenga, cha-cha, mambo, …). Zaznít může i hudba orientální nebo africká.

Návštěvníci lekce se choreografii učí za pochodu. Kroky jsou většinou velice jednoduché, choreografie reaguje na hudbu, takže se nemusíte bát, že byste se během cvičení ztratili. A i když se ztratíte, nezapomeňte, že zumba  sází především na radost z tance, takže si klidně kroky zjednodušte.

Můžete zhubnout, ALE!

Zumba střídá rychlé a pomalé skladby, čímž se dosahuje velmi účinného tréninku. Za jednu lekci můžete spálit 300 – 1 000 kcal. Ale pozor! Přestože se všude uvádí, že zumba je vhodná pro všechny váhové a věkové kategorie a velmi účinně se u ní hubne, není to vždy pravda.

Při zumbě díky rychlému tempu často stoupá tepová frekvence do takových výšin, při kterých netrénovaným lidem může hrozit kolaps. Přičteme-li k tomu i nedostatečný pitný režim během cvičení, riziko se ještě zvyšuje. Zároveň se při takto vysokých frekvencích dostáváte z pásma aerobního, ve kterém efektivně spalujete tuky, do pásma anaerobního, jež nevede ke spalování tuků, ale ke spalování cukrů. Pokud je tedy vaším záměrem zhubnout, energetické hodiny zumby nejsou pro vás! Jestli chcete zumbu vyzkoušet, zvolte si hodinu v pomalejším tempu.

Pokud vás trápí obezita nebo nadváha, případně jste dlouhou dobu necvičili a nemáte kondičku, pamatujte, že nevhodným cvičením nebo přílišným zatížením některých částí těla si můžete způsobit zdravotní problémy. Kondici je třeba zvyšovat postupně a rovnoměrně. Zkuste nejprve pomalejší cvičení nebo alespoň pravidelné delší procházky. Vaše tělo si postupně přivykne na zátěž a lépe pak bude snášet hodiny zumby.

Přečtěte si také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!

 

Užijte si zumbu, ale opatrně!
Zumbě propadla snad celá Česká republika, o čemž svědčí nejen stále rostoucí počet kurzů, ale i nadšených fanoušků. Pojďme se nyní podívat na to, pro koho je tento sport určen, co si u něj můžete užít, jestli je opravdu vhodný pro snižování kilogramů a na co si během tance dát pozor.  
Jak vypadá lekce zumby?
Zumba nemá klasické kurzy ani úrovně pokročilosti, zájemci dochází na tzv. openclass – otevřené hodiny, které obvykle trvají 60 minut. Existují i zumba maratony, během kterých tančíte s přestávkami i celé dopoledne.
Zumba se převážně cvičí (tančí) na latinskoamerické rytmy (salsa, merenga, cha-cha, mambo, …). Zaznít může i hudba orientální nebo africká.
Návštěvníci lekce se choreografii učí za pochodu. Kroky jsou většinou velice jednoduché, choreografie reaguje na hudbu, takže se nemusíte bát, že byste se během cvičení ztratili. A i když se ztratíte, nezapomeňte, že zumba  sází především na radost z tance, takže si klidně kroky zjednodušte.
Můžete zhubnout, ALE!
Zumba střídá rychlé a pomalé skladby, čímž se dosahuje velmi účinného tréninku. Za jednu lekci můžete spálit 300 – 1 000 kcal. Ale pozor! Přestože se všude uvádí, že zumba je vhodná pro všechny váhové a věkové kategorie a velmi účinně se u ní hubne, není to vždy pravda.
Při zumbě díky rychlému tempu často stoupá tepová frekvence do takových výšin, při kterých netrénovaným lidem může hrozit kolaps. Přičteme-li k tomu i nedostatečný pitný režim během cvičení, riziko se ještě zvyšuje. Zároveň se při takto vysokých frekvencích dostáváte z pásma aerobního, ve kterém efektivně spalujete tuky, do pásma anaerobního, jež nevede ke spalování tuků, ale ke spalování cukrů. Pokud je tedy vaším záměrem zhubnout, energetické hodiny zumby nejsou pro vás! Jestli chcete zumbu vyzkoušet, zvolte si hodinu v pomalejším tempu.
Pokud vás trápí obezita nebo nadváha, případně jste dlouhou dobu necvičili a nemáte kondičku, pamatujte, že nevhodným cvičením nebo přílišným zatížením některých částí těla si můžete způsobit zdravotní problémy. Kondici je třeba zvyšovat postupně a rovnoměrně. Zkuste nejprve pomalejší cvičení nebo alespoň pravidelné delší procházky. Vaše tělo si postupně přivykne na zátěž a lépe pak bude snášet hodiny zumby.  
Přečtěte si také další články:
http://www.zijzdrave.cz/nas-pohyb/pohyb-a-redukce-kilogramu/zacnete-spalovat-tuky/



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce