Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Vliv aerobní aktivity na redukci váhy

Aerobní aktivitu považujeme za nejúčinnější prostředek pro redukci váhy. Nejen, že aerobní aktivitou prospíváme svému zdraví, redukujeme váhu, ale zároveň také nabíráme fyzičku.

Mnoho z nás již jistě slyšeli o pojmu aerobní trénink, aktivita nebo činnost. Otázkou zůstává, co tato aktivita vlastně obnáší? Aerobní aktivitu začínáme provozovat v momentě, kdy se cítíme dobře, naše tělo pracuje efektivně a je téměř neúnavné.

Pravidelným aerobním pohybem navíc zvýšíme efektivitu srdeční činnosti, snížíme hladinu cholesterolu, krevní tlak, zpevníme kosti, zlepšíme fungování dýchacího systému a chráníme se proti cukrovce. Pokud tento pohyb provozujeme v rozumné míře, podporujeme tím i imunitu.

Pravidelným dodržováním aerobního tréninku docílíme toho, že naše tělo začne využívat tuky jako zdroj energie a hubnutí bude mnohem účinnější. Mimo jiné naše tělo uvolňuje endorfiny, které značně zlepšují náladu.

Kde aerobní aktivitu hledat?

Možností je opravdu mnoho. Mezi venkovní aerobní aktivity můžeme zařadit například: běh, cyklistiku, in-line bruslení, plavání nebo nordic walking. Pokud máme raději sportování doma nebo ve fitness centrech, můžeme využít běžící pás, rotoped, veslovací trenažér, nebo skupinová cvičení jako aerobik, fit- box a spinning.

Jak se dostanu na aerobní práh?

Pokud chceme vytvářet jakýkoliv druh pohybu déle než dvě minuty, naše tělo musí k získání energie využívat kyslík, tudíž musíme stále pravidelně dýchat. Při této zátěži bychom měli být schopní říct jednu větu bez „lapání“ po dechu. Pozor! U aerobní aktivity neplatí pravidlo, čím rychleji tím lépe. Tuk z našeho těla nejlépe mizí při zátěži odpovídající nanejvýš 65% vaší maximální tepové frekvence. Aby se ovšem naše tělo naučilo efektivně využívat tukové zásoby, musíme se hýbat pravidelně – půl hodina 3x týdně nám totiž přinese větší efekt, než hodina a půl jednou týdně.

Začněte pomalu

Nestyďte se zeptat zkušeného instruktora, jak s aerobním tréninkem začít. Pokud s aerobní aktivitou začínáte, trénujte ze začátku opatrně a zlehka. Každý trénink budete cítit mírné vytrvalostní posuny. Postupem času poznáte, že vaše vytrvalost je delší a že trpělivost přináší své ovoce.


Mohlo by Vás také zajímat:



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce