Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Rady odborníků

Na Vaše dotazy odpovídali odborníci z týmu Žij zdravě.

Nutriční terapeutky v čele s Anetou Sadílkovou vám radila se sestavením redukčního jídelníčku a pomohou vám odhali případné chyby a nedostatky ve vašem stravovacím režimu.

Rekondiční instruktoři vedeni Janem Větrovským poradí pohybové a sportovní aktivity vhodné ke snižování váhy s přihlédnutím k vašim individuálním zdravotním omezením.

Obezitolog, Martin Matoulek, zodpoví vaše dotazy, které se obecně týkají snižování váhy.

Pediatr, Jitka Kytnarová, pomůže se snižováním kilogramů a problémům s váhou vašich dětí.

V neposlední řadě je zde psycholožka, Šárka Slabá, která vám pomůže s motivací ke snižování váhy.

Stačí poslat svou otázku na e-mailovou adresu info (zavináč) zijzdrave.cz nebo ji vložit do níže přiloženého formuláře. Odpověď na svou otázku naleznete během 14 dní na této stránce.

Otázky a odpovědi budou jednou měsíčně přesouvány do archivu.

Ludmila (03.01.2012):

Dobrý den. Dcera (v březnu bude mít 10 let), přibývá za poslední 2 roky na váze i na těle. Nyní váží cca 46 kg a měří 142 cm Je znatelné ukládání tuků na břiše, stehnech, zadečku. Od srpna letošního roku hlídám pravidelnou stravu 5-6 x denně, zařazuji do běžného jídelníčku i celozrnné pečivo, občasně čerstvé sýry (po několika měsících už mi je nechce moc jíst), zeleninu, dopoledne ovoce nebo jogurty (activia ovocná, ovofit,...). Kombinuji sacharidy vždy s bílkovinami, z olejů buď slunečnicový, řepkový nebo olivový. Pití je horší, dcera odmítá neslazené minerálky a čistou vodu (ochucenou třeba citronem) už vůbec nechce pít. Pitný režim se snažím hlídat, ale jde hlavně o např. Hanáckou kys., Poděbradku popř. slazené limonády a samozřejmě čaje (domácí bylinné, ovocné). Hlavní jídla odpovídají vetšinou také zásadám zdravé výživy. Váha jí od srpnastagnuje, nejde ani dolů, ale ani nahoru. Myslíte, že nastolený režim jí pomůže váhu udržet přes problémové období a třeba s věkem se ze své postavy "vytáhne"? Děkuji předem za odpověď.

odpovídá (24.01.2012):

MUDr. Jitka Kytnarová:
Dobrý den. Dobré je, že váha stagnuje, vaše dcera je v období růstu. Tím, že se přírůstky na váze zastavily, poměr váhy k výšce nebo BMI vlastně klesají. Snažte se tedy váhu udržet. Problémem mohou být opravdu sladké nápoje. Ze dne na den to asi nepůjde. Co zkusit postupnou náhradu – např. o jednu sklenicku neochucené minerálky za týden?

ANDREA (03.01.2012):

Dobrý den, jsem pátý měsíc po porodu a kojim. Před porodem jsem nemohla jíst/nevolnost/ a za celé těhotenství jsem přibrala pouze 3kg. Ale co jsem po porodu, každý měsíc přiberu 1 kg. Mam neustále hled. Při prvním dítěti jsem přibrala za rok 10kg a bojim se že se to bude opakovat. Předem děkuji za radu

odpovídá (24.01.2012):

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.:
Dobrý den,
určitě byste měla analyzovat svůj jídelníček, ovšem racionální strava s dostatkem však živin je důležitá, zvláště při kojení. Rozhodně se nesnažte držet redukční dietu, či příliš omezovat. Myslím, že s vašimi obavami a zkušenostmi byste se mohla obrátit na nutriční terapeutky např. u vašeho pediatra.

doda (24.02.2013):

dobrý den.nevím jak zapsat do jídelníčku polévky.děkuji

Vaše jméno (24.02.2013):

dobrý den.v jídelníčku nemáte vůbec zařazenou položku čaj,nebo jsem ji alespon nenašla,což považuji za hrubý nedostatek.a surovinu kterou zadanou nemáte si můžu nějakým způsobem dopsat?děkuji

claire.h (07.03.2013):

Dobrý den, využívám Váš deníček k zapisování spotřebovaných (KJ) z potravin. Mam velmi aktivní život a nemám příliš mnoho volného času, proto před cvičením piju syrovátkový koktejl, ale ten ve vašem jídelníčku k zadání není k dispozici. Dalo by se to nějak změnit?

dycmir (16.08.2013):

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak si mám zaznamenat v aplikaci Můj deníček konzumaci polévky. Žádný výběr, kromě instantních, jsem nenašla. Děkuji.

Markéta (12.09.2013):

Dobrý den, je mi 25 let a pracuji nepravidelně - někdy i 16 - 18 hodin v kuse (barmanka, servírka). Jelikož mám přes den i večer hodně práce, nestíhám jíst 5x denně, někdy jím bohužel jen 2x. Jelikož jsem v práci sama, obvykle od jídla odcházím a nemám ani klid po jídle. Pohybu mám v práci dost a do toho aspoň cvičím, když se vzbudím. Bohužel jsem si na tento režim tak zvykla, že ani ve svém volnu do sebe nedostanu 5 jídel - je mi pak na zvracení. Nechci se práce vzdát, baví mě. Můžete mi poradit, jaké potraviny bych spíše měla dát do svého jídelníčku, abych měla pocit nasycení, ale zároveň zhubla? Děkuji

Aneta (13.09.2013):

Dobrý den, mám práci, kde jsou i noční směny, chtěla jsem se proto zeptat, jak v této situaci postupovat, zda jíst na noční méně a po spánku si dát hned oběd nebo mám jídelníček upravit jinak? Předem děkuji za odpověď :) Nashledanou

nepřetržité směny. (14.09.2013):

dobrý den, Chtěla bych zhubnout, ale dělám na nepřetržité směny (12 hodinové a krátký a dlouhý týden) a nevím jak se stravovat a co by bylo nejlepší pro začátek. Jestli by jste mi mohly poradit recepty a tipy jak nejlepší řešení. Děkuji za odpověď. Zlatka

Tuky v krvi /cholesterol (14.09.2013):

Dobrý den, od své doktorky jsem se dozvěděla, že mám lehce zvýšený cholesterol, druhý doktor mi řekl, že mám tuky v krvi a že to není to stejné. Můžete mi prosím vysvětlit jaký je v tom rozdíl? A jak se tedy mám stravovat, abych hodnoty snížila? Je mi 24 let, váha 73kg na výšku 169 cm. Vím, že se nestravuji správně, jím hodně sladké a se zeleninou se moc nekamarádím. Ale poté, co mi pak doktor pohrozil, mám strach a ráda bych svůj jídelníček změnila, jen nevím přesně jak. Děkuji Vám za odpověď. KK

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 2728

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

jednodenní akce
vícedenní akce