Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Rady odborníků

Na Vaše dotazy odpovídali odborníci z týmu Žij zdravě.

Nutriční terapeutky v čele s Anetou Sadílkovou vám radila se sestavením redukčního jídelníčku a pomohou vám odhali případné chyby a nedostatky ve vašem stravovacím režimu.

Rekondiční instruktoři vedeni Janem Větrovským poradí pohybové a sportovní aktivity vhodné ke snižování váhy s přihlédnutím k vašim individuálním zdravotním omezením.

Obezitolog, Martin Matoulek, zodpoví vaše dotazy, které se obecně týkají snižování váhy.

Pediatr, Jitka Kytnarová, pomůže se snižováním kilogramů a problémům s váhou vašich dětí.

V neposlední řadě je zde psycholožka, Šárka Slabá, která vám pomůže s motivací ke snižování váhy.

Stačí poslat svou otázku na e-mailovou adresu info (zavináč) zijzdrave.cz nebo ji vložit do níže přiloženého formuláře. Odpověď na svou otázku naleznete během 14 dní na této stránce.

Otázky a odpovědi budou jednou měsíčně přesouvány do archivu.

Jana (30.09.2013):

Dobry den, rada bych pozadala o radu ohledne me snahy shodit prebytecne kilogramy po detech (172cm/77kg). Prvnich par let po porodu jsem mezi peci o deti, domacnost a praci nemela temer zadny cas pro sebe. Ted jsou jiz deti na prvnim stupni ZS a jejich odpoledni zajmove krouzky mi umoznuji travit nejaky cas cilenym pohybem. Vyrazim tedy trikrat tydne na dlouhe svizne prochazky se psem a o vikendech chodime na rodinne vylety do prirody. Diky GPS sledovani pohybu mam prehled o nachozenych km i rychlosti (8 - 12 hodin tydne na prochazkach s rychlosti mirne nad 5km/h). Tento rezim drzim jiz tri mesice a presto nevidim zadne vysledky ani v podobe klesajici hmotnosti ani volnejsiho obleceni. Stravuji se s rozumem (spise mensi porce nez pred zacatkem pohybu) 4 az 5x denne (nekdy vypadne odpoledni svacina), dost piji (voda, caj). Zeleniny, ovoce i netucneho masa mam v jidelnicku hodne i s ohledem na deti ve vyvinu, u kterych se snazim dbat na zdrave stravovaci navyky, sladkeho jim minimum. Necekala jsem zazraky po prvnich par tydnech, ale po trech mecicich uz mi vrta hlavou, zda nedelam neco spatne? Predem velmi dekuji za jakykoli podnet nebo radu S pozdravem Jana K.

Lucie Kubesová (30.09.2013):

Dobrý den. Prosím o radu, jak zadávat v aplikaci "Můj deníček" údaj "Množství" u jídel, u kterých se za energetickou hodnotou neobjeví, na jaké množství je vztažena. Např. Rýže parboiled (Vitana) - jaké mám zadat množství,jestliže jsem jedla 50g suché rýže? Když zadám 50, vynásobí mi to hodnotu v kJ 50krát, což je nesmysl. Hodnoty jako 0,5 apod. nelze zadat. Objeví se červený nápis, že je to nesprávně. Tento problém mám u spousty dalších jídel. U těch, kde se při zadávání "Množství" objevuje enegetická hodnota v kJ / 100g, tento problém nemám. Děkuji za pomoc.

Renata (04.10.2013):

Dobrý den, mám 3 měsíční dítě, které plně kojím. Po porodu mi zůstalo 7 kg (172 cm, předtím 62, teď 69kg) a nevypadá to dobře. Jím přibližně stejně jako před otěhotněním. Kvůli kojení nedržím redukční dietu, jím poměrně hodně, ale celkem zdravě - hodně libového masa, zeleniny, mléčných výrobků, občas prohřešek (sušenka, kus čokolády), ale málo spím (cca 4,5 - 6 hod denně). Třikrát týdně hodinu a půl intenzivně cvičím (strollering, posilovna, zumba) + každý den nachodím s kočárkem cca 1hod. svižnou procházkou. Přesto se kila už dva měsíce ani nehnou. Proč některé ženy hubnou při kojení a já ne? Mohu úbytku váhy nějak pomoct, aniž bych ohrozila kojení a kvalitu mléka? Jsem zvyklá poměrně hodně, ale zdravě jíst a hodně se hýbat a vždy to k udržení kondice stačilo, proč už to nefunguje? Děkuji

Hanka (05.10.2013):

Dobrý den, potřebuji poradit, vážím 57 kg, měřím 162 cm, jím 5x denně (myslím si že zdravou stravu s vyloučením sladkého a tuků, bez smažení) -např. snídaně káva bez cukru, plátek chleba se sýrem nebo šunkou, zelenina, svačina jogurt s otrubami a lněným semíkem, oběd kuřecí, zelenina, brambory nebo rýže, odpolední svačina jogurtové pití a večeře chléb se šunkou a zelenina, piji 3 l vody denně, ještě bych chtěla dát dolů tak dvě kg, ale už mi to moc nejde. Chodím na cvičení bosu, aquaaerobic, občas jezdím na kole a chodím plavat. Léčím se se štítnou žlázou, užívám Letrox 75, jnak jsem zdravá. Co ještě mohu udělat abych dala dolů ty dvě kg. Děkuji za radu. Hanka

Lucie (08.10.2013):

Dobrý den, mám opačný problém než většina. Po porodu (před půl rokem) má hmotnost velmi klesla. Nejspíš je to tím, že kojím. Ale zhubla jsem již 14 kg, dle BMI mám již středně těžkou podváhu a už se opravdu necítím dobře. Péče o našeho nespavého ďáblíka je náročná, nicméně se snažím jíst 5x denně. Ráno obilnou kaši, oběd a večeři mám teplou a mezi tím svačiny (ovoce, zelenina, pečivo, mléčné výrobky, oříšky,...). Ráda bych se zeptala, co v takovém případě dělat. Vždy jsem byla štíhlá s dobrým metabolismem, ale tohle už mi přijde moc. Děkuji!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

jednodenní akce
vícedenní akce