Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Životní styl

Aktuální stránka 1 z 2    1  2   Další Poslední

Jak se můžu zbavit tukových váčků v podpaží, celulitidy 1.stupně, při které aktivitě se nejrychleji hubne? Děkuji za odpovědi

Odpovídá MUDr. Matoulek

Aerobní aktivity o mírné až střední aktivitě, dostatečně dlouho provozované (svižná chůze, jízda na kole na lehké převody).


Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak moc mou nadváhu ovlivňuje hypertyreoza? Nikdy jsem nadváhou netrpěla a po roce léčení štítné žlázy jsem bezdůvodně začala přibírat a už s tím rok pořád dokola bojuji. Lékař mi předepsal Lindaxu a docela to zabralo, ale po domluvě s lékařem jsem lék vysadila, protože mi působil šílené změny nálad. Momentálně nevím, jak svou nadváhu regulovat, jím pravidelně a vyváženě. Nepřejídám se a sladké jím minimálně. Snažím se i o pohyb, ale při větší námaze se rychle unavím a není mi dobře. Pohyb mám ráda, jsem hyperaktivní člověk, ale nevím jaký druh sportu si vybrat.

Odpovídá MUDr. Matoulek

Léčená hypertyreóza pravděpodobně vaší hmotnost vůbec neovlivňuje. Z doporučovaných cvičení pak klidně může být dostačující chůze, pokud je dostatečné intenzivní a dlouhá (z hlediska času).


Dobrý den Pro registraci jsem vyplňovala dotazník, avšak neni objektivní, neboť jsem těžce zdrav. postižena, pohybuji se pouze na inval.vozíku. Takže kolonky práce a pohyb. aktivity jsem sice musela označit, ale jsou vlastně mylné, neboť váš dotazník nepočítá s lidmi jako jsem já. Měřím 172cm a vážím 98 kg. Chodím do endokrin. poradny, neboť mi zjistili vyschnuti štítné žlázy. Velmi ráda bych svoji nadváhu snížila, vystřídala jsem spoustu nákladných diet, bezúspěšně. Můžete mi nějak pomoci?

Odpovídá MUDr. Matoulek

Myslím, že se klidně můžete objednat do obezitologické poradny nebo endokrinologické poradny. Jejich seznam je uveřejněn např. na stránkách České obezitologické poradny www.obesitas.cz.


Jak se mám ubránit nepřekonatelné chuti k jídlu?

Odpovídá MUDr. Matoulek

Otázka chuti je velmi specifická, závisí na čase, kdy se dostaví, na co je to chuť a zda se uplatňuje složka hladu. Od toho se odvíjí pak terapeutické postupy.


Dobrý den. Zajímalo by mě, jaké procento tuku v těle bývá běžné u mužů a u žen a jakým způsobem se to liší od vrcholových sportovců, konkrétně pak fotbalistů - taktéž mužů a žen. Platí, že čím nižší procento tuku, případně čím vyšší poměr aktivní hmoty vzhledem k tuku, tím lépe? Nebo existuje nějaká hranice, kterou by člověk neměl překročit? Předem děkuji za odpověď! Pavlína

Odpovídá MUDr. Matoulek

Procenta tuků, resp. normy, jsou různé pro různé věkové kategorie. Nedostatek tuku v těle (např. u běžkyň vytrvalkyň) s sebou přináší i zdravotní problémy. Např. nepravidelné menstruace nebo vůbec žádná.


Dobrý den, ráda bych trochu změnila životní styl, bohužel tápu v oblasti stravování a cvičení. Vzhledem k tomu, že studuji, nemám nijak energeticky náročné "zaměstnání", musím se proto velmi hlídat, abych si udržela váhu na nějakém standardu (BMI 20). Denně chodím na minimálně 40ti minutovou procházku se psem, zařadila jsem také (témeř každodenní) domácí cvičení - šlapu na orbitracku, dělám kliky, posiluji břišní svaly atp. Bohužel stále nemám postavu podle svých představ, určitě nejsem tlustá, ale bohužel se mi tuk hromadí především na vnějších stehnech, popř. spodním břiše. Pohybu mám relativně dost, v létě ještě kolo, inline...proto si myslím, že dělám chybu ve stravování. A to ani ne skladbě potravin, jako jejím rozložením. Snídám, obědvám, ale pak mám kolem třetí hodiny třeba už jen zeleninu, a večer, po cvičení (kolem 6 h) už hladovím. Nevím proto jestli je vhodnější ještě něco jíst (popř. co)... někde se doporučuje vynechat večeři, někdo zase tvrdí, že hladověním organismus "střádá" na horší časy...Jak tedy jíst, abych nepřibrala (spíše naopak)?

Odpovídá MUDr. Matoulek

Myslím, že BMI 20 je spíše málo. Poraďte se s odborníky o vaší hmotnosti, nicméně možná by se postava dala mírně vytvarovat specifickým cvičením. Ale již z tohoto minirozboru stravovacích zvyků vám musím sdělit, že jíte velmi nevhodně.


Dobrý den.jsem 5měsíců po porodu, syn byl velký, měla jsem hodně plodové vody a tak jsem v těhotenství nabrala 17 kg, nicméně ačkoliv jsem rodila císařským řezem, kila jsem shodila rychle a během dvou měsíců jsem byla na své původní váze, asi hlavně díky kojení. Chtěla bych od Vás poradit, jestli dělám vše dobře proto, aby kila nešla nahoru, jakmile přestanu kojit. Dvakrát denně chodím na cca hodinovou procházku s kočárkem a se psem. Jím celkem zdravě, hlavně celozrnné pečivo, müsli, hodně ovoce a zeleniny, sýry, párkrát v týdnu i uzeniny, piji jen vody a kojenecké čaje, občas si dám džus naředěný vodou. Ovšem mým problémem je touha po sladkém, vždycky jsem měla sladké ráda, nikdy to na mě nebylo vidět, ale mám trochu obavu, aby, až přesanu kojit, se váha nerozjela nahoru. Denně si dám aspoň jednu oplatku, nebo aspoň něco sladkéko. Vzhledem k tomu, že k synovi několikrát v noci vstávám a hodně se kolem něho naběhám, přijde mi, že si tu oplatku prostě dát potřebuji, abych vydržela.... Děkuji moc

Odpovídá MUDr. Matoulek

Problém oplatek je v tom, že s cukry jdou ruku v ruce i tuky. Zkuste je zpočátku nahradit sladkým ovocem.


Může mít zaměstnání vliv na mou váhu a zdravý život?

Odpovídá MUDr. Matoulek

Pokud jste v zaměstnání ve stresu, může to negativně ovlivňovat vaše zdraví - špatně spíte, nedokážete odpočívat apod. Kdo má sedavé zaměstnání ani se jinak příliš nepohybuje, přivolává na sebe zdravotní potíže včetně tloustnutí. Dbejte proto na to, abyste se každou půlhodinu protáhli. S prevencí tloustnutí je vhodné začít co možná nejdříve a nečekat, až se kolem pasu vytvoří první faldy!


Aktuální stránka 1 z 2    1  2   Další Poslední

Omlouváme se, ale v současné době není možné vkládat dotazy do poradny našich odborníků.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce