Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Anaerobní pohybová aktivita

pohyb, při kterém dochází k nedostatečnému přívodu kyslíku k pracujícím svalům, nejčastěji z důvodu jejich velkého zatížení (pozn.: krev nemůže pracujícím svalem protékat). Dochází k tzv. anaerobnímu spalování, kdy se jako zdroj energie spalují převážně sacharidy (cukry). Vzniká kyselina mléčná, která zabraňuje dalšímu pohybu, pokud nedojde k odpočinku. Typickými anaerobními pohybovými aktivitami jsou zvedání těžkého břemene, posilování s velkou zátěží, sprint, veslování a obecně jakékoliv aktivity určené pro „nabrání“ svalové hmoty. Pozor! Lehce anaerobní pohybovou aktivitou se může stát i chůze do kopce nebo při vyšší hmotnosti.

Borgova škála subjektivního vnímání zátěže – stupnice, která slovně charakterizuje stupeň zátěže. Pro hubnutí jsou optimální stupně 11–14, při nichž se velice pravděpodobně nepřetížíte. V tomto rozpětí si dále odečtěte tepovou, resp. srdeční frekvenci.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce